Nowe ogłoszenia

Dworzec Główny w Opolu

Dworzec główny w Opolu został wybudowany w 1899 roku, jego hol odrestaurowany jest w stylu architektury łączącej elementy neogotyku,
neorenesansu, secesji i neoklasycyzmu z dekorowaną elewacją.
Główne cechy które wyróżniają opolski dworzec to przede wszystkim układ peronów – nie leżą one w linii prostej, lecz przebiegają po łuku,
jak koleją cechą jest akustyka gmachu – stojąc na jednym z końców holu można usłyszeć rozmowę która jest prowadzona w drugim końcu
budynku.

Od grudnia 2012 roku do grudnia 2014 trwał generalny remont całego kompleksu dworca. Kompleksowej modernizacji została poddana elewacja
zewnętrzna, jak również wnętrze. Budynek został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – pojawiły się w nim windy, oznaczenia dla
niewidomych jak i obniżone okienka kasowe. Najważniejszym jednak atutem przeprowadzonej inwestycji była poprawa komfortu podróżujących
oraz poprawa estetyki i bezpieczeństwa na dworcu, gdzie pojawił się monitoring.
Nieodpoznania zmienił się również plac przed dworcem, w jego wschodniej części wybudowany został parking, mieści około sześćdziesięciu
samochodów. Przed głównym wejściem do budynku dworca znajduje się deptak.
Inwestycja finansowana była ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych. Całkowita wartość przeprowadzonej inwestycji to 15 milionów
złotych netto.
Oficjalne otwarcie odnowionego dworca nastąpiło 4 grudnia 2014 roku.

Kolejną ważną datą w dziejach stacji było 14 grudnia 2014 w tym dniu zaczęły się zatrzymywać na Dworcu Głównym pociągi kategorii
Express InterCity Premium obsługiwane składami ED250 Pendolino.

W roku 2018 stacja obsługiwała ok. 11 000 pasażerów na dobę, co dawało jej 19. miejsce w kraju.

Dworzec Opole Główne to największa stacja kolejowa w województwie opolskim.

Dworzec Głównego zlokalizowany jest przy wylocie ul. Krakowskiej. Ulica Krakowska jest główną drogą prowadzącą do dworca od Rynku.
Budynkiem który ukazuje się nam po wyjściu z ulicy Krakowskiej jest gmach Poczty Polskiej.
Elementy Dworca Głównego to reprezentacyjny kompleks dwóch budynków dworca z łączącym je tunelem, wiaty peronowe, budynek
pocztowo-telegraficzny z przejściem podziemnym do poczty głównej, podziemne przejście pomiędzy peronami I oraz II, dawny komisariat
kolejowy oraz pozostałe obiekty powstałe w okresie międzywojennym. Budynki zostały murowane z cegły, z ceglanymi elewacjami
i kamienno-ceglanym detalem architektonicznym.

Obiekt idealnie nadaje się dla zwiedzających.